Ethanol 85

Provoz automobilů, zkušenosti (svátečních řidičů)
Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Ethanol 85

Nový příspěvek od jirkab » 09 čer 2012 08:17

V důsledku naprosto neodůvoditelného nárůstu cen benzínu (bo je potřeba zasanovat státní rozpočet), se mi od známého dostala informace o levnější alternativě k Naturalu 95 : Ethanol 85. Po studování na internetu to vypadá na jasnou volbu.
Běžně motoristé s vozidlem vybaveným motorem na benzín, které má přímé vstřikování ( :? - asi ne karburátor :? ) tankují toto "palivo" ("alkohol" z biomasy s 15-ti%tním přídavkem N95) 1:1 s Naturalem95 (někteří i 2:1). A někteří i bez úprav rovnou pouze E85.
Proč ale netankovat 1litr pohonné hmoty čistě za 25,-Kč? Sice lehce vyšší spotřeba (+ 10-15%), ale pořád lepší než...
Pro takovou možnost je (asi lepší) nainstalovat krabičku, která upraví (asi) množství vstřikovaného paliva.
Zatím jsem neřešil - mám v plánu a určitě vyzkouším.
Několik obrázků z instalace v motoru vozidla Škoda Fabia:
IMG_20120607_173846.jpg
IMG_20120607_173838.jpg
IMG_20120607_173830.jpg
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.30.401.2, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

EVO3D
Machr
Příspěvky: 352
Registrován: 28 led 2012 08:37

Re: Ethanol 85

Nový příspěvek od EVO3D » 09 čer 2012 12:17

Jen jestli to tak maže a čistí vstřiky jako benzin, abys to nezadřel. :mrgreen: Já sice jezdím na LPG, takže jeden litr mě stojí asi 17 Kč, ale to auto startuje jenom na benzin a pak se automaticky přepne na LPG, takže se motor stačí tím benzinem trochu projet a promazat a vstřiky vyčistit.

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Nový příspěvek od jirkab » 09 čer 2012 20:48

Naopak mají někteří odborníci problém s tím, že výše zmíněné palivo motor čistí až moc. Prý je více korozivní, takže nic pro vozidla vyráběná v Polsku (Opel). To bylo jen takové rýpnutí, ale údajně při používání tohoto paliva (alkoholu) je motor čistší (naprosto čistý) než při používání benzínu. Ale koho takové prkotiny zajímají? Jak dlouho mám(e) jedno auto. Tři roky :mrgreen: ???
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.30.401.2, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Nový příspěvek od jirkab » 20 čer 2012 12:17

Takže v současnosti jezdím na mix paliva Ethanol85 a Natural95 1:1 a kromě jiného smradu z výfuku žádný rozdíl. Startování v pořádku, tah v pořádku. Jediný rozdíl je v tom co ukazuje palubní počítač ohledně průměrné spotřeby - naprosté nesmysly.
Mám na své Octavia trochu problém s montáží krabičky na úpravu vstřiků, protože se nějak nedokáži dostat ke všem konektorům na motoru, ale určitě to "zlomím" .
Skutečně objektivní odpovědi na různé otázky zde.
Další info třeba zde.
Vyjádření Škoda okopírované z diskuze na webu zde:

Kód: Vybrat vše

Vyjádření info centra škodovky:

děkujeme za Váš dotaz, Váš vůz není pro palivo ethanol uzpůsoben a sdělujeme následující:
Všechny benzínové motory ve vozech Škoda (vyjma 1,6l/75kW MPI na E85 - Octavia, možno objednat již s úpravou z výroby) jsou určeny výhradně na provoz s benzínem dle normy EN228 (OC 91, 95, 98-100 – dle provedení motoru), tedy to, co je dnes běžně k dispozici na všech čerpacích stanicích. Norma EN228 předepisuje obsah Etanolu do max. 5%.
Důvody proč palivo E85 nelze pro užití v běžných benzínových motorech povolit, je následující:
- Palivo E85 je vysoce korozivní (váže vodu), čímž se zvyšuje riziko poškození motorů korozí (Motory na E85 má opatření na zvýšení odolnosti proti povrchové korozi)
Teď je jen otázka, kdy na to skočí MF (ne to není zkratka Mladé Fronty) a zavede na toto palivo daň z něčeho.
- Palivo E85 má výrazně nižší výhřevnost než benzín, proto je nutno vstřikovat vyšší množství paliva do motoru, na což nejsou vstřikovací trysky běžných motorů dimenzovány – je velmi pravděpodobné, že z tohoto důvodu většina motorů nepůjde ani nastartovat. Tím je i dána vyšší objemová spotřeba motoru na E85, než je tomu u klasických benzínových (mluvíme o nárůstu ca 30%).
- Motor na E85 má speciálně uzpůsobené aplikace v řídicí jednotce motoru, aby byl schopen reagovat na rozdílné vlastnosti běžného benzínu dle EN228 a paliva E85. (mimo jiné má speciálně upraveny díly motorů a jiné vstřikovací ventily).
Z těchto důvodů užívání E85 či dodatečnou přestavbu nedoporučujeme. 
Nějak mám pocit, ze zkoušky, že Octavia co mám stačí pouze lehce přečipovat a to je otázka jestli vůbec. Že já blbec dal pryč OBD2. Tam by to asi šlo? Info zde.
Ten motor je prostě "bačkůrka" a vzhledem k tomu, že nejsem závodník, tak je mi nějaké snížení výkonu vcelku úplně jedno.
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.30.401.2, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Ceny a čerpací stanice - prakticky ověřeno

Nový příspěvek od jirkab » 20 čer 2012 12:30

16.07.2012 TANK ONO Kolaje: 23,50
20.06.2012 PNEU Černý-Šafránek kruháč z Poděbrad (na východ) směr Odřepsy: 24,90
24.06.2012 ZD Nechanice - Staré Nechanice: 25,60
19.06.2012 KM Proma Horní Počernice: 26,90
24.06.2012 KM Proma Nový Bydžov: 26,90
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.30.401.2, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

EVO3D
Machr
Příspěvky: 352
Registrován: 28 led 2012 08:37

Re: Ethanol 85

Nový příspěvek od EVO3D » 20 čer 2012 21:46

jirkab píše: Jak dlouho mám(e) jedno auto. Tři roky :mrgreen: ???
Já mám stejné auto už 13 let a budu ho mít nejméně ještě tři roky, do té doby je platná tlaková zkouška na nádrži LPG.

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Nový příspěvek od jirkab » 20 čer 2012 22:16

EVO3D píše:stejné auto už 13 let
Uff. Tak to je hodně.
No tak pokud jsi šel do LPG, tak asi podobná změna už nemá smysl, ale pokud se nic nezmění (daň) tak do budoucna výhodná volba.
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.30.401.2, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Aktualizace čerpacích stanic 16.7.2012

Nový příspěvek od jirkab » 24 čer 2012 15:27

TANK ONO Kolaje: 23,50
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.30.401.2, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Nový příspěvek od jirkab » 24 čer 2012 15:48

Tak jsem učinil, po předchozím dlouhém špekulování a konzultaci s prodejcem nad verzi konektorů, které na své Octavia 1,6 r.v.2006 mám, objednávku krabičky asi na úpravu vstřiku množství paliva, abych mohl jezdit pouze na čistý E85. Firma u které jsem objednal a detaily zde.
Podle obrázků:
IMAG0011.jpg
IMAG0012.jpg
by se mělo u mého vozu jednat o konektory typu Nippon Denso ??? zde.
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.30.401.2, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Prvotní zkušenosti na Octavia I ještě bez úpravy

Nový příspěvek od jirkab » 24 čer 2012 21:38

Zkoušen mix něco přes 2:1 ve prospěch E85 oproti N95
- jednoznačně tišší chod motoru. Zaznamenatelný především uvnitř vozidla za jízdy. Kolik by to tak mohlo být? Něco kolem 30-50%. Je to ale hodně znát
- z výfuku není skoro nic cítit
- žádné klepání, špatné startování anebo jakékoliv vedlejší doprovodné projevy změny
- živější ve vyšších otáčkách
- línější v nižších otáčkách, příjemnější rozjezdy :? (pro začínající řidičku, která se poprvé začíná seznamovat s ovládáním spojky a plynu)
- nesmyslné údaje o průměrné spotřebě, které ukazuje palubní počítač
- nesmyslné údaje o stavu paliva v nádrži, které zobrazuje ukazatel na přístrojovce. Najeto tolik kilometrů, že by měl být ukazatel někde mezi půl a třičtvrtě a ručička je pořád na max
- první závažnější nejistota: při větším poměru ve prospěch E85 se rozsvítila chybová kontrolka motoru - auto jede pořád dál a nic se nemění. Podle diskuzí na internetu je to právě při zvýšení obsahu E85 na některých autech bez úpravy vstřiků (a s podobnou kontrolkou) běžné :hm: . Tak změna. Problém nastal přesně v té chvíli, kdy jsem naprosto studené auto nastartoval a chtěl okamžitě od něho plný výkon. To zřejmě elektronika vozu, která na to není uzpůsobená neustála a nahlásila chybu. Po nastartování chce chvíli nechat motor běžet, aby se ohřál. Pak vůbec žádný problém a chybová kontrolka už nemá potřebu svítit.
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.30.401.2, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

EVO3D
Machr
Příspěvky: 352
Registrován: 28 led 2012 08:37

Re: Ethanol 85

Nový příspěvek od EVO3D » 09 črc 2012 07:13

Jen počkej, až tě odchytne Celní správa. :mrgreen:

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonom ... nou-smesi/
Na hraně zákona se pohybují někteří řidiči a pumpaři, kteří našli nový způsob, jak ušetřit za benzin: míchají obvyklý Natural s daňově zvýhodněnou směsí E85, která ale může poškodit motor. Pokud na takový případ celní správa přijde, hrozí postih nejen benzinové pumpě, ale přímo i přistiženému řidiči. Minimálně musejí uniklou spotřební daň doplatit. Výrobci pohonných hmot i jejich distributoři se chtějí co nejdříve obrátit na vládu, aby rozhodla, jak podobnému míchání paliv zamezit.

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Nový příspěvek od jirkab » 09 črc 2012 07:48

Bojím se spousty věcí (třeba Bubáka ve tmě), ale zrovna tato mne nechává v klidu.
Stačí se podívat na datum článku. Dnes toto palivo prodává čím dále tím více čerpacích stanic (dokonce i některá Benzina).
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.30.401.2, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Nový příspěvek od jirkab » 06 srp 2012 07:04

goodji píše:Taky jsem, si namontoval krabičku, na úpravu vstřikování na E85. Původně jsem měl takovou, jako je vyfocena v úvodu. Byla levná, a zástavba jenoduchá, ale s mým autem (Fabia 1.2 HTP 40kW) prostě nefunguje jak má. Motor v tahu pravidelně jakoby vynechával, a spotřeba se vyšplhala až na hodnotu mezi 11 a 14 litry (podle nastavení). Po třech měsících marných pokusú o nastavení jsem ji vrátil prodejci. Pak jsem koupil podstatně dražší, ale nesrovnatelně kvalitnější jednotku, která má vlastní teplotní čidlo a připojení na lambda sondu. Díky tomu pracovala hned napoprvé, a je jí jedno jestli mám v nádrži čistý benzín, nebo E85, nebo směs v libovolném poměru. Ta jednotka funguje plně automaticky a bez problémů.
Netvrdím, že ta levná jednotka je špatná, ale díky své jednoduchosti se prostě pro některé motory nehodí. Třeba kolega z práce si ji namontoval do BMW 318i r.v. 1994 a je naprosto spokojen. Pokud bude zájem postnu i fotky.
Zájem o obrázky určitě je.
Namontoval jsem také tu samou krabičku do Škoda Octavia I r.v.2006. Testuji na různé režimy, ale mám z toho zatím smíšené pocity. Vzhledem k tomu, že ročně najedu málo kilometrů, tak investice do něčeho dražšího určitě neplánuji. Navíc montáž do zmíněného vozidla se nedá popsat jako hrůza - to je čistý horor. Děsím se dne, kdy budu vracet vše do původního stavu. Jestli bude E85 palivo v době, kdy budu kupovat nové auto, tak si nejspíše koupím FFV.
Startování v chladu je horší, vynechávání nepozoruji, spotřeba nejspíše narostla pouze mírně (pokud vůbec).
goodji píše:Pak jsem koupil podstatně dražší, ale nesrovnatelně kvalitnější jednotku, která má vlastní teplotní čidlo a připojení na lambda sondu.
Hm, tak by to asi správně mělo být.
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.30.401.2, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

igimas
Člen
Příspěvky: 11
Registrován: 10 srp 2012 16:35

Re: Ethanol 85

Nový příspěvek od igimas » 10 srp 2012 16:57

Tak prý stačí jen upravit parametry v řídící jednotce, potom by se spotřeba atd. měla ukazovat správně, ale chtělo by to asi mít nějakého známého automechanika, kdo se v tom vyzná.. Já jezdil na mix e85 a naturalu95 v poměru o něco větší jak 1:1 ve prospěch k ethanolu s Favoritem(karburátor) a kromě sníženého už tak malého výkonu motoru žádné negativní důsledky, dokonce i v mrazech startoval dobře. Nedávno mi ale přestal jezdit-nenasával palivo z nádrže, tak nevím jestli to bylo tím palivem nebo stářím.. Teď mám Peugeota 206 1.1 a zkusil jsem tam dát taky trošku ethanolu a zatím to jede stejně, možná nepatrně vyšší výkon. Teď jsem si ještě vzpomněl, že je prý dobré prodloužit dobu vstřiku paliva v řídící jednotce, tím odpadá dokupování dalších věcí

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Nový příspěvek od jirkab » 10 srp 2012 19:18

igimas píše:Teď jsem si ještě vzpomněl, že je prý dobré prodloužit dobu vstřiku paliva v řídící jednotce, tím odpadá dokupování dalších věcí
No, to je právě ta věc (prodloužení doby vstřiku) kterou zajišťují ty jednoduché krabičky bez dalších sond, čidel apod.
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.30.401.2, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

Odpovědět