Padá 1. hovor

Uživatelský avatar
miland
Mistr
Příspěvky: 995
Registrován: 03 led 2011 20:21
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Padá 1. hovor

Nový příspěvek od miland » 26 čer 2013 17:30

Myslim, ze pomůže jedine masáž tvého operátora. A to tak, že budeš prakticky denne požadovat reseni. No a pokud to nepujde hned, požadovat slevu. :twisted:

Odesláno z mého HTC One S pomocí Tapatalk 2
Sagem MC920, Alcatel OT312, LG C3300, Nokia 3410, Nokia 6300,
HTC: Touch Cruise 09, HD2, One S, ONE M7, ONE M8s
Huawei P8

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Padá 1. hovor

Nový příspěvek od jirkab » 26 čer 2013 22:17

Ano, to už je dávno vyřešeno.
Chyba je na straně operátora a v jeho nastaveních.
Hotovo. Operátor má tři stránky nastavovacích možností. Tak ať k jejich systému sedne někdo, kdo tomu skutečně rozumí a nastaví systém správně. Tečka. HR je v tomto případě zbytečný.
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.25.401.3, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

PepaJ
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 26 čer 2013 16:53

Re: Padá 1. hovor

Nový příspěvek od PepaJ » 27 čer 2013 14:39

V tom případě by mě zajímalo, jak takové nastavení probíhá. Jako jestli na dálku (že něco u sebe změní, nebo že mi zašlou nějakou konfigurační SMS), nebo jestli mi na prodejnu připraví "nastavenou SIMku" kterou si pak půjdu vyzvednout...

Hlavně by mě taky zajímalo, jestli víte o někom, komu to přenastavili a problému ho zbavili. (Protože jestli ne, tak sice můžu být v T-mobilu každý den, ale nespíš mi to moc nepomůže...)

Ještě mě napadá, jestli se problém nedá vyřešit následujícími způsoby:

(a) přejít z kreditového volání na paušál

(b) rootnout telefon a nahrát tam cokoli (třeba Android 4). Třeba by to problému taky zbavilo.

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Padá 1. hovor

Nový příspěvek od jirkab » 27 čer 2013 15:19

PepaJ píše:že něco u sebe změní
Ano.
PepaJ píše:jestli víte o někom, komu to přenastavili a problému ho zbavili.
Spíše ne. Nikdo z nich to neumí. Pokud se to na SIM vyskytne, tak to je většinou konec.
PepaJ píše:přejít z kreditového volání na paušál
Ano je to možné, že by se tímto problém vyřešil, pokud bude nastavení nového čísla IMSI v pořádku.
PepaJ píše:Třeba by to problému taky zbavilo.
Ano, je to možné, ale myslím si, že spíše ne.
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.25.401.3, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

Uživatelský avatar
miland
Mistr
Příspěvky: 995
Registrován: 03 led 2011 20:21
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Padá 1. hovor

Nový příspěvek od miland » 27 čer 2013 16:05

Me to pomohlo, ale resil jsem to s nima asi 1.5 roku. Ja mel jiny problem. Neslo se mi dovolat, ackoliv jsem mel plny signal.

Odesláno z mého HTC One S pomocí Tapatalk 2
Sagem MC920, Alcatel OT312, LG C3300, Nokia 3410, Nokia 6300,
HTC: Touch Cruise 09, HD2, One S, ONE M7, ONE M8s
Huawei P8

PepaJ
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 26 čer 2013 16:53

Re: Padá 1. hovor

Nový příspěvek od PepaJ » 16 črc 2013 11:30

Čas poněkud pokročil, tak se zase podělím s dalšími informacemi. Předem upozorňuji, že problém je stále nevyřešen.

Moje vlastní pokusy s půjčenými SIMkartami dopadly následovně:

nová SIMkarta T-mobile na paušál: funguje
stará SIMkarta T-mobile na dobíjení: funguje
nová SIMkarta T-mobile na dobíjení: nefunguje
nová SIMkarta O2 na dobíjení: nefunguje
nová SIMkarta Blesk na dobíjení: nefunguje

Rady techniků byly postupně: obnovit tovární nastavení telefonu, zresetování SIMkarty, vyměnit SIMkartu a tu "aktivovat" (tj. zaregistrovat do sítě) v jiném telefonu (aby na ni Desire náhodou nezapsal jakési nastavení). Nepomohlo nic. Dále pak změnit Limit ceny hovorů.

Telefon HTC Desire nastavení Limitu ceny hovorů nepodporuje, ale můj starý telefon (Nokia 3510i) ano. Tak jsem SIMkartu do něj vložil a když jsem chtěl limit změnit (případně jednotky vymazat), tak jsem narazil na hlášku: "Nepovoleno." Takové bylo i "překvapení" techniků, kteří mi teda vlastně radili změnit něco, k čemu nejspíš nemám oprávnění.

Dále jsem si půjčil starší typ SIMkarty T-mobile a když jsem zkoušel změnit limit ceny hovorů na ní, zeptalo se mě to na PIN2 a proto bych tam teoreticky něco změnit mohl. Proto je to o SIMkách. Ty nové prostě mají limit ceny hovorů nějak nastaven a nejde to změnit. (Respektive teď jsem zvědav, jestli to operátor dokáže změnit. Klidně si vyzvednu novou SIMkartu a nechám jim ji se slovy: "Nastavte mi to.")

Na druhou stranu to není (pouze) o SIMkách. Protože jejich SIMkarta skutečně funguje všude možně, je pravděpodobné, že telefony HTC Desire v sobě mají nějaké defaultní nastavení toho ACM, který už "nepustí". Pátral jsem tedy i po tom...

Telefon jsem zakoupil přímo v obchodu T-mobile na Národní třídě (software je také jejich), proto jsem šel nejdřív tam. Ti se jenom podívali na prošlou záruku a když jsem jim chtěl telefon dát, nijak se k němu již nehlásili a poslali mě do servisu.

Od HTC jsem dostal číslo na hotline, ale co je to ACM limit, nevěděli. Napsal jsem tedy technikům do servisu (VSP Data v Sezimově Ústí). Ti po mě telefon na zaslání již ani nechtěli, protože věděli, oč jde.
servis píše:Jde o nekompatibilitu SIMkarty s telefonem. Operátoři dnes již používají jiné standardy pro výrobu SIM a nové typy bohužel nejsou již plně kompatibilní s přístrojem. Tento problém je totožný pro všechny operátory u dobíjecích SIM.
Doporučili mi problém obejít tak, abych nevypínal telefon. To mě také napadlo. Funkční řešení to ale není. Bydlím v Praze a cestuji metrem. Pokaždé když vstoupím do metra, ztratím signál. Takže když z něj vyjdu, získám signál a v tu chvíli vím, že mi příští hovor spadne. (Bude totiž oním "prvním".)

Když jsem to do servisu napsal s otázkou, jestli na to není nějaká softwarová "záplata" (když už se o tom problému ví a oni mi potvrdili, že tímto trpí všechny telefony HTC Desire, nikoli jenom ten můj), odpověď byla negativní. Skutečně neexistuje žádný patch, žádný update, žádná aplikace, kterou by si člověk stáhl a telefon si nějak přenastavil. A protože tento telefon již výrobcem není podporován, nejspíš nic takového ani nebude.

Situace je tedy taková, že jsem si zakoupil telefon a o tři roky později do něj neseženu fungující SIMkartu. (???!!!) To mi přijde naprosto absurdní a myslím, že by to mohlo být i žalovatelné.

S argumentem, že jejich telefon s jejich softwarem není kompatibilní s jejich SIMkartou (!) + při zakoupení telefonu jsem nebyl informován o tom, že by se v dohledné době mohla změnit technologie a nastavení SIMkaret a tento telefon by tak výhledově mohl mít problémy.

Na pobočce T-mobilu jsem si už také vyslechl radu pořídit si nový telefon. Nejhorší je, že ani toto principielně není řešení. Protože já si koupím nový telefon a za tři roky (až bude mimo záruku), operátor zase něco změní na SIMkartách, mě to nepůjde a zase ho zahodím? Bude mimo záruku, takže se se mnou zase nikdo nebude chtít extra bavit, nikdo to nebude umět/chtít přenastavit... Historie se zopakuje.

Takže takto to opravdu chodí?

Uživatelský avatar
miland
Mistr
Příspěvky: 995
Registrován: 03 led 2011 20:21
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Padá 1. hovor

Nový příspěvek od miland » 16 črc 2013 12:46

Asi bohuzel ano. Ja mel problemy na HD2-ce. Ale zajimave je, ze pouze u WM 6.5 U WP 7.5 a 7.8 a u AD 2.3 a 4.0 tento problem nebyl. A to se divym, ze to na AD chodilo, protoze to v podstate byla portace ROM pravě z Desire...

Odesláno z mého HTC One S pomocí Tapatalk 4 Beta
Sagem MC920, Alcatel OT312, LG C3300, Nokia 3410, Nokia 6300,
HTC: Touch Cruise 09, HD2, One S, ONE M7, ONE M8s
Huawei P8

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Padá 1. hovor

Nový příspěvek od jirkab » 16 črc 2013 21:14

PepaJ píše:nová SIMkarta T-mobile na paušál: funguje
stará SIMkarta T-mobile na dobíjení: funguje
nová SIMkarta T-mobile na dobíjení: nefunguje
Je to přesně jak jsem napsal.
Je tam nekompatibilita mezi zařízením a systémem operátora (nastavení konkrétní SIM).
Bohužel si operátoři něco ve svých systémech občas změní a je to konec.
Nic jiného než výměna SIM, zařízení, operátora prostě nepomůže. Ten kdo by takovou lapálii u operátora dokázal vyřešit existuje, ale pokud se tak podaří, tak je to většinou spíše náhoda.
PepaJ píše:nová SIMkarta T-mobile na paušál: funguje
stará SIMkarta T-mobile na dobíjení: funguje
nová SIMkarta T-mobile na dobíjení: nefunguje
Ve světle napsaného je jasné, že všichni zainteresovaní - operátor, výrobce, servis...plácají něco, aby měli "pokoj". Oni nejsou schopni přesně problém lokalizovat a odstranit. Osobně si však myslím, že strana je výhradně na straně operátora, který změnil parametry bez toho aniž by důkladně otestoval co taková změna přinese.
PepaJ píše:Na pobočce T-mobilu jsem si už také vyslechl radu......
Ano, to klidně nastat může a prostě takový je život...
Tato zařízení spadají již odedávna do kategorie spotřební elektronika. Tím je řečeno vše. Možná, že by se pro mobilnní telefony nově měla vytvořit nějaká kategorie úplně nová. Něco jako roční elektronika. 8-)
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.25.401.3, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

PepaJ
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 26 čer 2013 16:53

Re: Padá 1. hovor

Nový příspěvek od PepaJ » 18 črc 2013 13:50

Nechci to zakřiknout, ale vypadá to, že můj problém je vyřešen.

Před dvěma dny se mi ozvala technička z T-mobilu a chtěla po mě datum a čas jednoho konkrétního hovoru, který mi takto spadl. To jsem jí oznámil a ona řekla, že to předá dohledovému oddělení, které má na nastavování SIMkaret vyšší pravomoce, než mají oni technici.

Včera mi volala s tím, ať to vyzkouším. Protože jsem od rána nevolal, zavolal jsem a hovor nespadl. Pak jsem telefon vypnul, zapnul, zavolal pro jistotu na jiné číslo a hovor opět nespadl.

Když jsem se zeptal, jak to udělali, řekla mi, že to na tom dohledovém oddělení nějak přenastavili. Takže to, co se snažím zařídit celý měsíc, šlo najednou za den. A potom, ať mi nikdo netvrdí, že SIMkarty přenastavovat nejdou...

Budu telefon pozorovat dál (doufám, že se mi tím nepokazilo zase něco jiného), ale zatím beru problém za vyřešený.

Uživatelský avatar
jirkab
Administrátor
Příspěvky: 16561
Registrován: 20 úno 2010 14:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Padá 1. hovor

Nový příspěvek od jirkab » 18 črc 2013 18:05

Nechci si hrát na chytráka, ale je to tak jak jsem několikrát psal.
Určitě díky za info. :yes:
Nicméně velká gratulace, protože jsi zvítězil, ale jak píšeš: hlavně to nezakřiknout. ;)
HTC U12 + (Plus) 64/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.25.401.3, S-ON

HTC U11 + (Plus) 128/6GB Ceramic Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 1.24.401.7, S-ON

HTC U11 64/4GB Brilliant Black Dual SIM: Ofiko O 8.0.0 - 2.33.401.19, občasné S-OFF

Odpovědět